Strona główna » Wpływ social media na konsumentów – statystyki

Wpływ social media na konsumentów – statystyki

Wpływ social media na konsumentów – statystyki

Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w kształtowaniu decyzji zakupowych konsumentów. Jak wyglądają statystyki?

Poniżej prezentujemy 20 ciekawych statystyk dotyczących wpływu social media na decyzje konsumentów.

zakupy21. Media społecznościowe mają wpływ na ponad 50% osób decyzyjnych z branży IT (LinkedIn).

2. Twitter zajmuje pierwsze miejsce pod względem kształtowania decyzji zakupowych w obszarze elektroniki (Mashable).

3. Użytkownicy Instagrama śledzą marki, żeby być na bieżąco z ich aktywnościami (41%), dowiedzieć się więcej o ich produktach i usługach (39%) i dokonywać zakupów (27%) (Marketing Profs).

4. 15 100 000 konsumentów sprawdza media społecznościowe przed podjęciem decyzji zakupowej (Knowledge Networks).

5. Amerykanin spędza przeciętnie 37 minut dziennie w social media – to więcej niż czas przeznaczany na jakąkolwiek inną aktywność w Internecie (Business Insider).

6. 78% respondentów stwierdziło, że posty w mediach społecznościowych opublikowane przez firmy wpływają na ich zakupy (Forbes).

7. 74% konsumentów polega na mediach społecznościowych przy podejmowaniu decyzji zakupowych (SproutSocial).

8. 58% użytkowników Facebooka oczekuje, że po zostaniu fanami danej firmy otrzymają dostęp do ofert, wydarzeń i promocji (Hubspot).

9. Facebook jest jedną z najskuteczniejszych platform sprawiających, że konsumenci rozmawiają o produktach (SproutSocial).

10. Facebook zajmuje pierwsze miejsce wśród kanałów internetowych wpływających na zakup produktów dla dzieci (Mashable).

11. 79% konsumentów lubi stronę danej firmy, gdyż oferuje ona zniżki i promocje (Forbes).

12. 72% konsumentów ufa opiniom zamieszczonym w Internecie w tym samym stopniu, co tym pozyskanym osobiście (Search Engine Journal)

13. 38 000 000 Amerykanów w wieku 13-80 lat przyznało, że media społecznościowe wpłynęły na ich decyzje zakupowe (Knowledge Networks).

14. 81% amerykańskich respondentów twierdzi, że posty zamieszczane przez ich znajomych w mediach społecznościowych bezpośrednio wpłynęły na ich decyzje zakupowe (Forbes).

15. 32,5% kobiet przyznaje, że na ich decyzje mają wpływ specjalne oferty publikowane na Facebooku. Dla Twittera wskaźnik ten wynosi 29% (Business2Community).

16. 49% konsumentów wykorzystuje Facebooka do wyszukiwania restauracji (Mashable).

17. 70% aktywnych użytkowników mediów społecznościowych dokonuje zakupów online (Nielsen).

18. 44% kobiet obecnych w social media przyznało, że bloger, którego lubią lub któremu ufają, wpłynął na ich decyzje zakupowe (Business2Community).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.